مقالات

کمک به دیگران برای ترک سیگار – چطور یک ترک کننده را حمایت کنیم

گاهی دوستان و خانواده نیاز به دست یاری برای ترک کردن دارند

سیگار کشیدن یک مشکل نه تنها برای کسانی که سیگار میکشند بلکه برای اطرافیان آنها نیز می باشد . اگر شما در معرض دود سیگار هستید و نگران سلامتی  کسانی که دوستشان دارید می باشد ، هزاران دلیل برای این هست که بخواهید به ترک سیگار آنها کمک  کنید . و بعضی مواقع کمترین کمک اطرافیان ما را به سمت این هدف مهم هدایت می کند.

ترک سیگار سخت است

برای برخی ترک سیگار ساده است ، اما برای بسیاری افراد خداحافظی با سیگار مشکل است . بزکترین چالشی که برخی سیگاری ها با آن روبه رو هستند این است که استفاده از نیکوتین به عنوان ماده اعتیاد آور ،  تبدیل به عادت شده است. ممکن است مقداری زمان ببرد تا این عادت و هوس ترک شود و همین تاخیر باعث  ایجاد تزلزل خواهد شد .

روش های زیادی از جمبه استفاده از سیگار الکترونیکی برای ترک سیگار استفاده شده است که با دانستن و آموزش آن می توانید به عزیزانتان کمک کنید .

شروع صحبت در رابطه با ترک

در مورد موضوعی با این اهمین صحبت کردن می تواند کمی سخت باشد . می توانید نظراتی از آنها در مورد اینکه در فکر ترک هستند و یا دکتر آنها گفته که بایستی ترک کنند بشنوید . پاسخ مثبت به آنها بدهید و بگذارید بدانند که چه فکر خوبی است و می تواند اولین قدم برای سفر ترک سیگار باشد .

اگر شما هم در گذشته سیگاری بوده اید تجربه خود را با آنها در میان بگذارید و بگذارید بدانند  که چگونه از شر آن خلاص شده اید . مهم تر از همه ایده خود را بگویید . حتی اگر نمی دانید چطور از این مشکل خلاص شوید اشتیاق خود برای کمک در این امر را نشان دهید .

سوال بپرسید تا بدانید

ممکن است از قبل فرد سیگاری را خوب بشناسید اما پرسیدن سوال می تواند به رفع موانع احتمالی برای ترک سیگار کمک کند . آیا چیزی هست که میل آنها به کشیدن سیگار را افزایش دهد ؟ آیا چیزی هست که بتواند ترک سیگار را برای آنها آسان تر کند ؟

دانستن و درک این موارد می تواند به شما کمک کند تا در دراز مدت آنها را یاری نمایید . مطمئن شوید که به آنها سخت نمی گیرید به خصوص اگر دچار لغزش شوند. در عوض راه هایی به آنها پیشنهاد دهید که متوجه شوند چرا این لغزش اتفاق افتاده و از آن دوری نمایند.

باید ها و نباید ها

اولین مورد اینکه به یاد داشته باشید که  در کمال احترام و به دور از قضاوت باشید . حمایت باید همیشه مثبت باشد و در پایان روز، کسی که دست از کار می کشد، مسئول است. به همین ترتیب، حمایت و تشویق راه‌های بسیار خوبی برای کمک هستند. گوش شنوا می تواند برای کسی که نیاز به صحبت دارد بسیار ارزشمند باشد.

می توانید راه های جایگزین و حواس پرتی  برای کمک به سیگاری های زندگی خود ارائه دهید تا ذهنشان  را از هوس و فکر به سیگار دور کند. خانه و وسایل اطرافتان را از یاد آوری سیگار خالی کنید  . اگر استرس محرک سیگار است، به آن‌ها کمک کنید تا با برنامه‌ریزی، فهرست‌ها یا تقسیم وظایفشان به قطعات قابل کنترل استرس خود را کنترل کنند.

موفقیتشان را جشن بگیرید.  موفقیت آنها را جشن بگیرید. اگر چند هفته بدون سیگار سپری کرده‌اند، از آن‌ها با یک چیز خوب پذیرایی و تقدیرشان  کنید. حتی اگر فقط یک برد کوچک مانند یک روز بدون سیگارداشته باشد، این نقطه عطف را جشن بگیرید. همانطور که گفتیم، ترک کار آسانی نیست، اما تا حدودی لذت بخش تر کردن آن برای کسانی که در سفر سخت آن  هستند، یک موهبت است.

مهم تر از همه ، برای سیگاری ها سخنرانی نکنید و نق نزنید . فشار اطرافیان و دوستان و خانواده می تواند هر چیزی را ناخوشایند کند ، حتی کار سختی بانند ترک سیگار را بیشتر سخت می کند. تغییرات رفتاری و خلق و خوی ترک کننده سیگار را شخصب نگیرید . بخشی از ترک نیکوتین می تواند منجر به کاهش خلق و خو شود اما برای همیشه ادامه نخواهد داشت . همچنین توانایی آنها برای ترک سیگار را زیر سوال نبرید ، به چالش کشیدن توانایی آنها برای ترک سیگار می تواند منجر به زیر سوال بردن آنها توسط خودشان و حتی تسلیم شدنشان شود .

برای سیگاری هایی که به دنبال ترک سیگار هستند ، سیگار الکترونیکی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای آسان کردن انتقال در این مسیر باشد . سیگار الکترونیکی تجربه ای مشابه با استفاده از سیگار بدون هزاران ماده مضر جانبی را خواهد داشت . با تحویل نیکوتین به وسیله یک روش کم ضرر تر ، از طریق تبخیر مایع الکترونیکی ، سیگار الکترونیکی می تواند گزینه ای برای پیشنهاد به سیگاری ها جهت ترک سیگار باشد . اگر شما هم برای ترک از سیگار الکترونیکی استفاده کرده اید تجربه خود را به عنوان یک جایگزین کم خطر تر با آنها در میان بگذارید .

ما،  مایع الکترونیکی حاوی نمک نیکوتین را برای سیگاری هایی که در حال جایگزینی هستند پیشنهاد می کنیم ، زیرا برا خلاف مایعات الکترونیکی سنتی تاثیرات نیکوتین قوی‌تری دارند و در عین حال با گلوی شما مهربان‌تر هستند. نمک‌های نیک برنده جایزه Pod Salt در طعم‌های مختلف در بطری‌های ۱۰ میلی‌لیتری و یکبار مصرف موجود است – راهی عالی برای آشنا کردن افراد با سیگار الکترونیکی  برای اولین بار و راحت‌تر کردن تغییر از سیگار کشیدن به سیگار الکترونیکی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *