مقالات

مزایای سیگار الکتریک نسبت به سیگار

 

این مقاله در بلاگ نیکوتیران به مبحث مزایای سیگار الکتریکی نسبت به سیگار میپردازد

یکی از سازمان‌های تابعه دپارتمان بهداشت بریتانیا٬ روز چهارشنبه (۲۸ مرداد٬ ۱۹ اوت) نتایج پژوهشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ضرر سیگارهای الکترونیک که با اقبال عمومی گسترده‌ای هم در بسیاری از کشورها مواجه شده‌اند٬ بسیار کمتر از سیگارهای معمولی حاوی تنباکو است.

سیگارهای الکترونیک یا ای-سیگارها (E-cigarettes) عاری از تنباکو هستند و بخاری تولید می‌کنند که حاوی نیکوتین رقیق شده است. به رغم استقبال گسترده از گونه‌های مختلف سیگارهای الکترونیک در اقصی نقاط جهان٬ حرف و حدیث‌ها و شایعات بسیاری درباره مضرات آن منتشر شد و سازمان‌های فعال در امور بهداشت تا کنون نسبت به ترویج آن به عنوان جایگزینی کم‌ضررتر برای تنباکو تردیدهای جدی داشتند.

نیکوتیران دارنده نمایندگی معتبر یکی از لوکس ترین و بهترین سیگار های الکتریکی دنیا یعنی مایلی (Myle) میباشد که با سریعترین و بهترین ضمانت در اختیار شما قرار میدهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز٬ پروفسور کوین فنتون٬ از موسسه بهداشت عمومی بریتانیا که مسئولیت اجرای این پژوهش را بر عهده داشته٬ می‌گوید: «سیگارهای الکترونیک کاملا عاری از ریسک و ضرر نیستند٬ اما وقتی استفاده از آنها را با استعمال سیگارهای معمولی مقایسه می‌کنیم شواهد نشان می‌دهد که ضرر ناشی از این سیگارها تا ۹۵ درصد کمتر است.»

بر اساس یافته‌های این پژوهش٬ با توجه به این‌که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در سیگارهای حاوی تنباکو که عامل بیماری‌های گوناگون ناشی از استعمال سیگارند در سیگارهای الکترونیک وجود ندارند٬ ضرر ناشی از استعمال آنها نیز به مراتب کمتر است.

گذشته از این٬ قرار گرفتن در معرض دود سیگارهای الکترونیک هم به همین اندازه (۹۵ درصد) کم‌ضررتر از قرار گرفتن در معرض دود سیگارهای معمولی (passive smoking) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *